Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

Premiär för våra nya betal- och kreditkort – vilket passar dig?

Nu får du möjlighet att välja ett av våra nya kort, betal- och kreditkort MasterCard Guld eller betal- och kreditkort MasterCard Platinum. Detta i samband med att Mer-konceptet avslutas.

Med MasterCard Guld får du de vanligaste tjänsterna och funktionerna som ingår i ett betal- och kreditkort. Dessutom får du bättre reserelaterade försäkringar jämfört med Mer-konceptet, bonus på allt du handlar, vägassistans, rabatt på drivmedel hos Preem och mycket mer. Med MasterCard Platinum får du allt som MasterCard Guld innehåller, men också tillgång till flygplatslounger över hela världen, en hjälpsam concierge och en ännu bättre reseförsäkring.

Så här gör du för att välja kort:

1. Läs mer om kortens förmåner och försäkringar.
2. För att få ditt bästa pris gå in på webbansökanlänk till annan webbplats eller skicka in pappersblanketten som du har fått i posten och välj vilket kort du vill ha. Du kan även kontakta din rådgivare.
3. Om du skickar ditt svar senast 26 september 2016 (29 september 2016 via webbansökan) får du ditt nya kort före 31 oktober 2016. Svarar du efter 26 september 2016 får du ditt nya kort senare.

Jämför våra Betal- och Kreditkort

Jämför våra Betal- och Kreditkort med varandra.

Mer-konceptet upphör

Den 30 juni 2017 när Mer-konceptet upphör slutar även betal- och kreditkortet MasterCard Mer att fungera. Om du har ett bankkort Visa Mer kommer du få ett bankkort MasterCard när giltighetstiden går ut. Övriga banktjänster som ingått, till exempel internetbanken med betalservice, betalar du då ordinarie pris för om du inte redan är nyckelkund eller väljer att bli nyckelkund.

Vad händer när jag gjort mitt val och skickat in ansökan?

Dina befintliga Mer-kort fungerar precis som vanligt tills du får hem ditt nya kort. Om du har betal- och kreditkort från Mer-konceptet kommer den gemensamma kreditgränsen på dessa kort automatiskt flyttas över till ditt nya kort utan att vi gör en ny kreditupplysning.

Vad händer om jag inte väljer ett nytt kort?

Om du inte är intresserad av de nya korten, behöver du inte fylla i ansökan. Då kommer du att ha kvar Mer-konceptet, inklusive kort och tjänster, fram till den 30 juni 2017. Undantaget är om du har ett American Express Mer med utgångsdatum i november 2016 eller senare. Det kortet kommer inte att ersättas.

Hur kan vi hjälpa dig?

Skriv ett sökord så får du förslag på sidor där du kan hitta ditt svar.

KONTAKTUPPGIFTER

Bjursås Sparbank
Mårtsbovägen 2
790 21 Bjursås
Telefon: 023 - 70 58 60
Fax: 023 - 70 58 79
E-post >>

TELEFONBANKEN

Öppet dygnet runt*
Från Sverige:
0771-22 11 22
Från utlandet:
 +46 771 22 11 22
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger

SPÄRRA KORT

Öppet dygnet runt
Från Sverige: 
08-411 10 11
Från utlandet:
+46 8 411 10 11

DIGITAL SUPPORT

Öppet dygnet runt*
Från Sverige:
0771-97 75 12
Från utlandet:
 +46 771 97 75 12
*Andra öppettider kan
förekomma under storhelger

OM BANKEN

Clearing: 8024-2
BIC/Swift: SWEDSESS
GIIN: DZ7JIK.99999.SL.752
Bankgiro: 981-0243
Org. nr: 583201-2495
Styrelsens säte: Bjursås